Mendoza - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Willemijn Arends - WaarBenJij.nu Mendoza - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Willemijn Arends - WaarBenJij.nu

Mendoza

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

20 Maart 2015 | Argentinië, Mendoza

Mendoza, de stad en provincie van de lekkere Argentijnser wijnen en dan met name Malbec in een groen heuvelachtig gebied met bijna altijd mooi weer...dit klonk ons als een paradijs in de oren. We hebben er heerlijk wijn gedronken en een fiets gehuurd om wat wijngaarden te bezoeken. Een paar maanden terug waren we in Arnhem bij een wijnproeverij waar ze een Malbec van Kaiken schonken, daarom vonden we het leuk om nu bij Kaiken zelf te gaan kijken. Daar kregen we een leuke rondleiding en vonden we verbazingwekkend genoeg de Chardonney zo lekker dat we er een flesje van meenamen. Daarna hebben we een hele kleine wijnmaker, Pulmary, bezocht. Deze wijnmaker verkoopt alleen aan Argentinië, de VS en heeft nog een verkooppunt in....Amsterdam, hoe toevallig:)
De twee dagen erna hadden we niet veel gepland en dat was maar goed ook want het regende bijna non-stop. De dame van onze slaapplek had ons nog uitgelegd dat het in Mendoza nooit lang regent. Als het regent ga je even ergens naar binnen voor koffie en klaart het zo weer op....mooi niet dus. Dit waren overigens dezelfde dagen dat het ook in de woestijn in het noorden van Chili uitzonderlijk had geregend.
Op naar het zonnige Santiago! En wel op de voorste rij in de bus die de Andes oversteekt, dat zou een mooie tocht moeten zijn.