La Serena en Elqui Valley - Reisverslag uit La Serena, Chili van Willemijn Arends - WaarBenJij.nu La Serena en Elqui Valley - Reisverslag uit La Serena, Chili van Willemijn Arends - WaarBenJij.nu

La Serena en Elqui Valley

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

02 April 2015 | Chili, La Serena

Vanuit Valparaiso namen we de bus naar La Serena. Een stadje aan de rand van Elqui Valley, de vallei die we wilden bezoeken. Hiervoor huurden we een dag een auto de vallei op eigen houtje te bekijken. In de middag kwamen we aan in het dorpje Pisco, vernoemd naar de cocktail van het land. We hadden al geproefd dat een Pisco Sour een heerlijk verfrissende cocktail is die bij het Chileense (en Peruaanse) leven hoort dus we wilden wel een rondleiding bij de bekendste destilleerder. Er was ons verteld dat we niet hoefden te reserveren, maar vanwege het paasweekend waren er zo veel Chileense toeristen dat ze geen tijd hadden voor Engelstalige rondleidingen. We reden een dorpje verder omdat daar een kleinere, minder toeristische destilleerder zat. Daar kwamen we precies op tijd voor de Spaanstalige rondleiding (ze spraken er sowieso geen Engels) dus dat was gelijk een goede manier om aan ons Spaans te werken. Helaas vonden we de pure pisco niet zo lekker als een Pisco Sour, maar interessant was het zeker.
’s Avonds hadden we een astronomische avond op de planning staan. We gingen mee met een tour om sterren te kijken bij een observatorium buiten de stad. Als eerste kregen we Orion te zien door de telescoop. Vanwege bijna volle maan waren er niet zo veel sterren te zien, dus bekeken we de maan nog eens goed door de telescoop. Het was mooi om de kraters te zien, maar het duurde wel een paar minuten voordat je ogen weer waren bijgekomen van het felle licht. Ook bekeken we Jupiter en omringende manen.