Jungle en pampa's - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Willemijn Arends - WaarBenJij.nu Jungle en pampa's - Reisverslag uit Rurrenabaque, Bolivia van Willemijn Arends - WaarBenJij.nu

Jungle en pampa's

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

16 April 2015 | Bolivia, Rurrenabaque

Vanuit La Paz namen we een klein vliegtuigje naar Rurrenabaque, een leuk jungledorp in het Noorden van Bolivia. Vanuit daar boekten we een 5 daagse toer door jungle en pampa’s. Dit deden we met een ander stel en een gids, het andere stel bleken we toevallig al te kennen van de Uyuni toer, gezellig dus!
De jungle was een hele ervaring om doorheen te lopen en de gids, die er opgegroeid is, kon veel vertellen over medicinale planten, de dieren en (hallucinerende) gewassen. De verschillende soorten apen kon hij van grote afstand herkennen aan het geluid. Zodra ze in de buurt waren, vlogen we dwars door de jungle op ze af om ze vanaf de grond hoog in de boom te zien zitten. Een superleuke ervaring, maar lastig vast te leggen met de camera. Gelukkig volgden er 2 dagen pampa’s (vlak land) waarbij we vanuit een bootje de dieren heel goed konden zien en fotograferen, hhet leek wel een open dierentuin! Voor de doodshoofdaapjes hebben we uren moeten zoeken, maar toen we ze eenmaal in de boom zaten zitten, knalde de gids snel de boot onder de boom en tot onze verbazing gingen de aapjes niet weg maar kwamen ze zelfs nieuwsgierig bij ons kijken. Als je je hand uitstak raakten ze je zelfs aan met hun hele zachte handjes. Zie foto’s.